Diskuse

O generalizaci

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RL

Limburger

12. 10. 2011 18:15
Ahoj Andreo, hustý text, jak by řekla moje dcera... :.-)

R^

Jako šachista  (a  ty si možná řekneš -technokrat-,  jako někdy dříve jinde... - a už jsme "generalizace" ... ? :-))  tě jen musím maličko opravit: V šachu pěšák NEpostupuje vždy jen o jedno políčko, může dokonce nečekaně přeskočit koně a

stanout vedle královny. Ale to je jen opravdu detail, který bych nerad generalizoval. ;-)

0 0
možnosti
RL

Limburger

13. 10. 2011 9:37
Aby nevznikl dojem, že tuto připomínku autorka ignoruje....

s autorkou jsme si pravidla šachu vyříkali off-line, tedy mimo tuto diskusi. ;-) R^

0 0
možnosti
PK

dolch

12. 10. 2011 17:16
Někdy je to nutnost

třeba pro kartografy je generalizace přímo obživa :-)

0 0
možnosti
AP

shrink

12. 10. 2011 17:24
Re: Někdy je to nutnost

Jako že si řeknou, čert to vem, New York nebo Praha, město jak město, a nezalamují se s tvorbou nové mapy?

0 0
možnosti
P

PEP1

12. 10. 2011 15:25
Generalizace z okna

Pravdivé. Záhadou pro mne ale je, PROČ někdo místo toho, aby se bez přestání  učil, a následně tak mohl nástrahami generalizace bezpečně navigovat, na tuhle životní nutnost rezignuje, a tedy přestane zmenšovat objem toho co nezná, a spokojí se s chybně generalizovaným světem, zle zaškatulkovaným v neměnných kolonkách.

Učit se jde všelijak, z knihy, počítače, padáním na čumák, i pohledem z okna. Minulý týden jsem z něj v práci vykouknul a uviděl 5000 podprsenek pověšených po celé délce mostu. http://www.wtae.com/slideshow/health/29328970/detail.html 

Budou se prodávat a výtěžek jde na výzkum rakoviny. Včera se na tomtéž mostě pro změnu dělo toto http://www.youtube.com/watch?v=A6pSleENXMk. A i když se kolem bezpečnosti sem a tam projíždějícího prezidenta šílelo až hanba, podprdy zůstaly viset. Generalizoval jsem - být tohle v Praze, určitě by je někdo nařídil sundat. Co myslíte?

0 0
možnosti
AP

shrink

12. 10. 2011 17:11
Re: Generalizace z okna

Měla bych z fleku asi tak třicet odpovědí na Tvé "proč"... a že je Praha generalizovaně nemožná, je asi  fajn, když člověk chce žít v Americe, já mám takhle generalizovanou naopak tu Ameriku, jen New Yorku  jsem udělila výjimku :)

0 0
možnosti
ŠA

s.m.

12. 10. 2011 14:34
:-)

Já čekala básničku a on to blog;-D

Hezké a pravdivéR^

0 0
možnosti
AP

shrink

12. 10. 2011 17:08
Re: :-)

Díky, Šárko! Básniček přibylo dost, jen jsou neviditelné :)

0 0
možnosti
  • Počet článků 978
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 855x
Před lety jsem sem napsala: Nejezdím na výlety, rovnou se stěhuji. Stále to platí. Cestovat budu, až budu stará :-)